Generelle vilkår
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger er Tokke kommune, Storvegen 60, 3880 Dalen, tlf 35 07 52 00, postmottak@tokke.kommune.no, orgnr. 964 964 521, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Tenester som selgast som abonnement fornyast automatisk kvar månad, til det vert sagt opp. Beløpet trekkast frå betalingsmåten som du nytta då du kjøpte abonnementet. Du kan undervegs logge inn for å gjere endringar eller seie opp abonnementet. Beløp for påstarta månad refunderast ikkje når du seier opp.
5. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Beløpet trekkes i det bestillingen godkjennes og løyve eller sendes ut.
Ved abonnement trekkast betalinga frå betalingsmåten som du nytta då du kjøpte abonnementet, eller du kan logge inn og endre betalingsmåte før neste betaling. Dersom betalingskortet har utløpt eller det ikkje er dekning på betalingsmåten, vil abonnementet bli mellombels deaktivert. Du får melding via e-post ved manglande betaling, og er sjølv ansvarleg for å logge inn og endre til ein fungerande betalingsmåte. Abonnementet aktiverast når betaling er i orden.
6. Levering
Nokre bestillingar krev godkjenning av kjøpar. Her bestiller og betaler ein på førehand, men løyvet blir ikkje skriven ut før kjøpar er godkjent. Ofte vil godkjenninga skjer automatisk mot lister, og godkjennast då umiddelbart. Ved manuell kontroll kan det ta nokre arbeidsdagar før ein får løyvet. Beløpet trekkast berre dersom kjøpet blir godkjent. Bestillingar som ikkje skal handamast manuelt, godkjennast og sendast ut med ei gong.
7. Angrerett
Ref. Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) §22, så er det inga angrerett på bestillingane, då desse er skrive ut på spesifikke dagar og til spesifikke personar.
8. Kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis kjøper har gjort et feilkjøp og mener å ha rett på reklamasjon, kontakt oss på postmottak@tokke.kommune.no omgående.
9. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen.
10. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.